onsdag 28. februar 2018

Oppsummering februar 2018

Denne måneden har jeg fått med meg en del bøker til trass for opphold på Gran Canaria fram til 18. Las litt der, men det ble kortspill om kveldene, og mest uteliv om dagen, til trass for forholdsvis kaldt vær og lite sol. Turer i fjellet og langs strendene fristet mer enn bøker akkurat da. Og lydbok har jeg ikke fått taket på enda.

Tre av de norske bøkene er triste greier, da de handler om spiseforstyrrelser (Anorektisk),, altzheimer (I morgen forsvinner jeg litt til) og  kreftdiagnose, (La meg sove til dette bare er en drøm). Men viktige tema, bra bøker. Og så har jeg endelig lest Begynnelser, som ble en stor opplevelse. Og jeg må også ta med den nye krimromanen Barføtt over isen, som er en flott oppfølger til Stjerner over, mørke under.

Norske bøker:
Carl Frode Tiller: Begynnelser 2017
Ellisiv Stifoss - Hanssen: La meg sove til dette er bare en drøm 2017
Laila Sognnæs Østhagen: I morgen forsvinner jeg litt til 2014
Ingeborg Senneset: Anorektisk 2017
Ingrid Ovedie Volden: Hjertet er en knyttneve 2017
Ingebjørg Berg Holm: Barføtt over isen 2018
Ludvig Holberg: Nils Klims reise til underverdenen 1761 (Bokhyllelesing)

Utenlandske bøker:
Samantha Schweblin: Feberdrøm (Argentinsk roman)
Clare Mackintosh: Jeg ser deg (Britisk krim)
Anne Mette Hancock: Likblomsten (Dansk krim)

To krimbøker og en svært spesiell og gripende argentinsk godbit. Tre flotte bøker jeg er glad for å ha lest!





4 kommentarer:

  1. Fin og enkel oppsummering. Sosialt liv og vandring går no an det også:)
    Har lest tre av dine. Feberdrøm skal jeg se etter. Takk for tips.
    Ønsker deg en fin mars Åslaug:)

    SvarSlett
  2. Jeg har bare lest Tiller sin, anoreksia har jeg liggende, men orker ikke helt å begynne på den. Jeg har hatt situasjonen så tett innpå meg, ikke meg eller min familie, men i min tidligere jobb hadde jeg flere heftige episoder av denne sorten og jeg tror ikke jeg orker å les den etter å ha bladd i den.
    Ha en fin mars, nå kommer sola og varmer etterhvert!

    SvarSlett
  3. Gøy å se hva du har lest. Jeg tok Barføtt over isen med meg i badekaret nå, og likte starten godt. Er enig med deg om Begynnelser, og jeg frydet meg over å se at du har lest om Nils Klim. Søker du på Nils Klim på bloggen min kan du se Maremineholet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sjekker på bloggen din. Spesiell historie og artig tilknytting til Fløyen!

      Slett